5 potravin, které je lepší nekupovat čerstvé

5 potravin, které je lepší nekupovat čerstvé

0
(0)

5 potravin, které je lepší nekupovat čerstvé

Odborníci vysvětlují, že při zpracování jsou stejně užitečné. Nebo naopak, výhod v nich bude jen více.

Myslíme si, že nejlepší zelenina a ovoce jsou pouze ze zahrady, nebo že maso a mléko se musí požívat jen čerstvé. A jak je to opravdu? Kolik z této zeleniny a ovoce však ve skutečnosti najdete v obchodech s potravinami? Poté, co byly dovezeny do obchodu, uplynul víc jak jeden den a po nákupu mohou čekat na svůj osud v lednici další týden. No a po celou tu dobu se z nich užitečné látky doslova odpařují. Ale ve zmrazených nebo konzervovaných potravinách se výhody nikde neztratí. Co je tedy lepší?

Jahoda

Čerstvé jsou samozřejmě zdravé a chutné. Jahodová sezóna je ale krátká, až na tři až čtyři letní týdny, jahody stojí za to. Ale když jsou zmrazené, jsou taktéž chutné. Podle výzkumu vědců, pokud jsou jahody zmrazeny ihned po sklizni, je v nich zadržen veškerý vitamin C – je v nich více než v citronech. Mražení navíc zvyšuje množství antokyanů v jahodách, což je rostlinný pigment, který jim dodává jejich červenou barvu a je velmi prospěšný pro zdraví cév.

Zelený hrášek

Nejlépe ho zmrazit: čerstvý se na regálech objevuje pouze v sezóně a v konzervách po tepelném ošetření zůstává příliš málo vitaminu C. Navíc, když je hrášek dán do sklenic, přidává se do něj cukr a sůl, což je zcela zbytečné. Hrášek je před zmrazením obvykle mírně zbledlý, takže se ztrácí nějaký vitamin C, ale není to důležité. Ale hodně kyseliny listové se zadržuje – její více než v čerstvém hrášku.

Špenát

Zmrazený špenát je levnější než čerstvý špenát a je k dispozici po celý rok. Zachovává spoustu živin: kyselinu listovou, vitamin A, vitamin C. A ve zmrazeném stavu jsou všechny tyto živiny zachovány lépe, než kdyby špenát byl právě v lednici. Při vaření nečekejte, až se rozmrazí, aby nedošlo ke ztrátě živin.

Losos

Lososové ryby patří k nejdražším. Není divu, že ne každý si může dovolit pstruhy a růžové lososy. Rybí konzervy jsou cenově dostupnější a obsahují také cennější vitamin D než čerstvé ryby: při tepelném ošetření kosti měknou, takže je lze konzumovat. A hlavní dávka vitaminu je v nich obsažena. Kromě toho obvykle konzervují divokého lososa, nikoliv chovaného lososa, který původně obsahoval více vitaminu D. Navíc z těchto kostí získáte, obrovskou dávku vápníku. A obsah omega-3 mastných kyselin v konzervovaných rybách není o nic menší než v čerstvých.

Rajčata Salát z čerstvých rajčat je samozřejmě vynikající. Další výhody se však kupodivu nacházejí v konzervovaných rajčatech. Ano, proces konzervace sníží na polovinu obsah vitaminu C v červené zelenině, ale i poté je toho stále hodně. Stejný proces však ničí buněčné membrány rajčat, což ztrojnásobuje množství lykopenu, silného antioxidantu, který posiluje srdce a chrání tělo před rakovinou.

Líbil se Vám tento příspěvek?

Kliknutím na hvězdičku to ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hlasů: 0

Zatím žádné hlasy! Buďte první, kdo ohodnotí tento příspěvek.

Google+ Linkedin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*

*